17 februari 2009

Riktiga vänner?

Vaddå riktiga vänner? Har du låtsas vänner med?
För det är ett jävla tjat om dina "riktiga" vänner..
Jag vet inte men tror du verkligen alla andra springer runt o har "låtsas" kompisar?
För i så fall tror jag att det är dags för dig att lämna din lilla bubbla och öppna ögonen en smula.

Och alla vänner verkar vara dina "riktiga" vänner så länge dom agerar på det sättet som du tycker det ska vara. Men så fort nån inte längre trippar på tårna och faktiskt sätter ner hälarna, ja då är man bitter eller barnslig.

Och det finns fortfarande folk som är rädda för att göra dig besviken. Såna som fortfarande inte har insett att DU utnyttjar ALLA i din närhet. Och kliver över vad som helst för att DU ska tro att du mår bra. Men som det ser ut nu så verkar det som att dom flesta faktiskt sett igenom dig. ÄNTLIGEN.

Har du nån kvar som faktiskt bryr sig om dig på riktigt?
För ärligt talat.. Alla dom som faktiskt brydde sig om dig har tappat orken på att höra på dina problem. Höra på hur blåst du är. Och höra på hur synd det är om dig. Du kallar dig stark. Problemet är att du låtsas så mkt! Du är en riktigt svag människa.

Du står helt ensam nu. Eller du o dina "riktiga" vänner.
Vi står här en hel armé fast det kanske bara är våra "låtsaskompisar"
Jag är så glad att folket börjar få upp ögonen för den du verkligen är.

-------------------------------------------------------------------------------------

Idag ska jag träna!
Så det så!!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Stämmer så bra!!

"Och den man ligger med får ju betala"!!

haha näe de blev ju fel =P.
"Som man bäddar får man ligga" ska de ju va..

Sofi sa...

Ler stort, applåderar och håller med så in i helvete!!

Finns alltid här för dig gumman.
LÖÖÖÖV

Anonym sa...

bara sökte runt här på blogger och hitta denna blogg ja blogg och blogg mycket du och dig i dina inlägg :/

tragiskt att någon kan njuta så mycket av andras olycka

Jennie sa...

Åh vad hemlig du är.. Stör det dig att man är förbannad på andra så har inte du här att göra. Som sagt en blogg har man väl för att ventilera sina känslor? Eller varför har du en blogg? För antar att du har det. Skriver du om att du går o skiter eller kanske tar hand om dina ovårdade husdjur? Jag vet inte men här skriver jag vad fan jag vill! Men det finns säkert bloggar som passar dig med nånstans.

Anonym sa...

Wow, jag menar verkligen WOW väldigt MOGET av er, jag blir så imponerad av eran otroliga kreativitet så jag vet inte var jag ska ta vägen! Ni är ju otroligt vuxna för att vara 26 resp. 30 år! att ni måste "gagga" ihop er tre stycken mot 1. Motiv? hmm.. Ja, Jag kan mycket väl förstå att ni är avundsjuka, avundsjuka på att personen i fråga vill skaffa sig ett liv och stå för egna val utan att "vänner" lägger sig i. Jag skulle också vara avundsjuk om jag hade er personlighet. Det kan inte vara lätt.

Vilket liv ni måste ha som inte har något bättre för er en tisdag kväll.
Själv brukar jag umgås med mina vänner och göra något kul,
men ni verkar inte ha så gott om varken vänner eller humor.

Hm.. jag har ett ord på tungan.. ehh.. PATETISKT! så var det.

Sofi sa...

Moget? DET lilla gumman kan du prata tyst om! Det är INTE moget att vilja att komma överens om att lägga ner allt och sedan i rask takt skriva skit i ytterligare två blogginlägg... Men det får väl stå för dig antar jag! Vad i hela friden skulle jag vara avundsjuk på dig för? Du har INGENTING jag vill ha! Vad gäller mina vänner - vi har sjukt kul tillsammans! När inte någon eller några av oss blir smutskastade på nätet vill säga... Dessutom har vi ju vänner kvar!

Jennie sa...

Hmm undra vem du kan vara? Lustigt att du (hemliga) människa skulle hitta just min blogg så passande lägligt! Om du nu inte vet bakgrunden så tycker jag inte du ska yttra dig. Avundssjuka? Jo man brukar vara det på en människa som kryper på alla fyra o slickar röv på såna som hon egentligen inte tycker om.
Min personlighet är det inget fel på.. Men alla har väl rätt till att bli förbannade? Eller är det bara vissa som har rätt till det?
Och vad stör det dig om att 3 vänner pratar? Om du nu umgås med folk en tisdagkväll så varför sitter du här o stör dig på mitt liv? Om det nu hade varit så att vi sitter 3 stycken och gaggar ihop oss så är väl ändå inte det ditt problem.

Anonym sa...

Hmm.. Undra vem mer det är som är 26 år i den här situationen??
Undra vem det är som inte kan ge sig?
Eller hålla ett enkelt ord där vi sa att "det räcker nu"?
Svartsjuk är det sista jag är.. Det är bara skrattretande!
Men pissar nån på mig lr mina nära så pissar jag fan tillbaka...
Mothugg är nåt man får leva med..
Och eftersom du vet åldrarna så har du liksom avsöjat dig..
Patetisk.. Ja, smaka på de ordet gumman för det beskriver dig jättebra!

Anonym sa...

Jag stör mig heller inte på ditt liv, utan din jävla attityd, att du sjunker så jävla lågt att du smutskastar, jag menar ni var väl vänner en gång, betyder det likamed hästskit nu eller????

Anonym sa...

Sara, sa jag något om svartsjuka? haha herregud.

Bloggintresserade

BloggRegistret.se